Allà on el massís dels Pirineus barreja l’Empordà amb l’Alta Garrotxa, on la natura és una explosió de vida, on se senten els ocells cantar tonades despreocupades i alegres, hi ha l’alta Vall de la Muga, on en l’extrem més occidental s’hi arrecera el poble d’Albanyà, un municipi amb un encant especial.

dji_0008

I és precísament a Albanyà, on la Muga té els seus racons més bonics. La nostra recomanació és aparcar el vehicle allà i fruir del paisatge caminant resseguint el camí que passa pel costat del riu. La ruta no és complicada, hi ha poc desnivell, perfecte per passar un dia envoltat de la natura i ideal per anar-hi amb la família.

du7a1921

Resseguint el camí travessareu un pont molt bonic i acabareu passant per davant d’un càmping que es diu Bassegoda park. Caminant endavant, el soroll de l’aigua circulant és constant i molt relaxant, igual que els sorolls que la natura ens regala. El nostre consell és que si dueu una càmera de fotos, aprofiteu per aturar-vos constantment per emportar-vos un record de cada racó que descobriu. Ja veureu que, al llarg del trajecte, podeu baixar fins al riu per poder contemplar-lo en tota la seva plenitud.

du7a1902

En un punt del camí, veureu que es divideix en dos, el de l’esquerra puja, i el de la dreta, que és el que s’ha de seguir, baixa. I quan ja arribem al final de la ruta, descobrirem que just al costat d’una masia particular, hi ha un petit salt d’aigua on la Muga baixa amb força, i que és preciós de veure. Aquest petit salt té una petita gorga, i marca l’inici de les gorgues de la Muga.

du7a1933

Just pocs metres després d’aquest saltet, descobrireu les piscines naturals de la Muga, on us hi podreu banyar, jugar amb els nens, fer fotografies, fer un pícnic, o si sou molt aventurers podeu seguir riu amunt per descobrir que encara hi ha més racons amagats esperant que els descobriu. Vosaltres decidiu!

du7a1940-hdr

Us deixem amb el mapa que us indicarà per on heu de passar. Moltes gràcies a tothom per llegir-nos!